Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Singing Europe : historical, political and sociological approach to the Eurovision Song Contest (1956-2022)
DOUVIER, Marc-Adrien
Ce mémoire vise a présenter le Concours Eurovision de la Chanson dans sa dualité, a la fois comme objet d'étude scientifique et comme expérience personnelle, afin d'en déterminer la raison d'etre. Depuis 1956, des dizaines de pays envoient chaque année des chanteurs se produire pour défendre leur drapreau et leur pays dans ce concours de chant européen unique en son genre. Le point de vue externe de la littérature scientifique offre une présentation de l'Eurovision, basée sur des faits, des analyses et des informations et étudie son origine, son histoire, ses regles et son organisation ainsi que sa position en tant que phénomene social et culturel, parfois meme controversé. Le point de vue interne des participants (interviews et enquete en ligne aupres de fans d'horizons divers) brosse le portrait d'un événement politisé, communautaire, exceptionnel par ses performances et sa représentation musicale. L'intéret de cette recherche est de prendre en compte ces deux points de vue essentiels et complémentaires afin de déterminer la pertinence et la raison d'etre de cet événement, considéré par ses détracteurs comme par ses adorateurs, comme "le plus grand événement musical au monde".
Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest : případová studie
Bičíková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vlasák, Zbyněk (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest: případová studie" analyzuje formou případové studie způsoby a podoby formování české národní identity v největším a nejsledovanějším mezinárodním festivalu populární hudby Eurovision Song Contest. Zejména se snaží identifikovat projevy sebeprezentace České republiky z pohledu mediální instituce, ve výběru soutěžní skladby, v soutěžním vystoupení, propagačním medailonku a videoklipu a prostřednictvím hlasování a sledovanosti. Těchto zjištění je v práci dosaženo tří výzkumných metod, a to polostrukturovanými rozhovory s mediálními odborníky, kvalitativní obsahovou analýzou audiovizuálních materiálů a sekundární analýzy dat. V rámci představených teoretických poznatků je čtenář seznámen se základními koncepty formování identity a nacionalismu a především s Eurovision Song Contest jako geopolitickým a sociokulturním fenoménem. V práci je nastíněn historický vývoj soutěže s ohledem na politické a kulturní ideály, které si klade za cíl prezentovat, a blíže je rozveden vývoj účasti v průběhu let s ohledem rozšiřování hranic směrem na východ. Zároveň jsou představeny některé formy sebeprezentace a konstrukce identity ostatních zemí v soutěži se zvláštním důrazem na země bývalého Východního bloku.
Eurovision Song Contest a sledování soutěže českými diváky v kontextu jejich zájmu o Evropskou unii
Miklíková, Martina ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Nečas, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na propojení zájmu o mezinárodní hudební soutěž Eurovision Song Contest a dění v Evropské unii. V teoretické části ukazuje nejprve dosavadní přístupy ke studiu soutěže, která je každoročně sledována téměř 200 miliony diváků po celém světě. Práce poskytuje také prostor pro stručnou historii soutěže včetně podrobného popisu, jak se na ni odrazilo působení České republiky, která se jí účastní až v dobách členství v Evropské unii. Soutěž, stojící na uskupení evropských států, je zde dána do kontextu právě s Evropskou unií, jež společně sdílejí motivaci k jejich dějinnému založení. V textu se proto objevuje historie a rozvoj evropských společenství a vznik Evropské unie a jejích orgánů. Jedním z nich je i Evropský parlament, jehož zástupci jsou přímo voleni občany členských zemí. Na příkladu voleb do Evropského parlamentu z roku 2019 práce proniká k možnému zájmovému spojení dění v Evropské unii a sledování právě hudební soutěže Eurovision Song Contest, jelikož obě události - volby i soutěžní večery -, se odehrávaly v přibližně stejnou dobu - v polovině května 2019. Za pomoci kvantitativní i kvalitativní metody dochází k analýze dat z českého prostředí, která pomáhají k určení případného spojení těchto dvou událostí. Nabízí také prostor pro zobecnění výsledků, které mohou...
Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest : případová studie
Bičíková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vlasák, Zbyněk (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest: případová studie" analyzuje formou případové studie způsoby a podoby formování české národní identity v největším a nejsledovanějším mezinárodním festivalu populární hudby Eurovision Song Contest. Zejména se snaží identifikovat projevy sebeprezentace České republiky z pohledu mediální instituce, ve výběru soutěžní skladby, v soutěžním vystoupení, propagačním medailonku a videoklipu a prostřednictvím hlasování a sledovanosti. Těchto zjištění je v práci dosaženo tří výzkumných metod, a to polostrukturovanými rozhovory s mediálními odborníky, kvalitativní obsahovou analýzou audiovizuálních materiálů a sekundární analýzy dat. V rámci představených teoretických poznatků je čtenář seznámen se základními koncepty formování identity a nacionalismu a především s Eurovision Song Contest jako geopolitickým a sociokulturním fenoménem. V práci je nastíněn historický vývoj soutěže s ohledem na politické a kulturní ideály, které si klade za cíl prezentovat, a blíže je rozveden vývoj účasti v průběhu let s ohledem rozšiřování hranic směrem na východ. Zároveň jsou představeny některé formy sebeprezentace a konstrukce identity ostatních zemí v soutěži se zvláštním důrazem na země bývalého Východního bloku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.